Tuesday, July 23, 2013

:: Nasihat Untuk Kurangkan Berat ::

apa yang berat sangat kan?
apa yang terkandung didalam nye sedangkan semua itu keperluan?

hai lah handbeg akhirnya terkantoi jugak dengan doktor semalam....aku tak budget doktor akan ambik tindakan drastik dengan menimbang isi kandungan handbeg aku.....memang dari aku start beranak kecik aku dh jadi peminat setia handbeg2 bersaiz besar...memang mudah bagi aku untuk aku angkut segala macam benda dalam 1 beg.....semua bagi aku itu keperluan...dalam tu ada power bank aku....adapter aku....hand sanitizer....sabun....baby wipes....sikat rambut...getah dan aksesori anak-anak aku....brooch tudung aku....ubat-ubatan....buku nota...arrggghhhh banyak lagi la isi kandungan nye.....mana mungkin aku keluarkan segala isi yang penting-penting tu dengan begitu mendadak...

tapi pagi ni aku cuba sebaik mungkin kurangkan isi kandungan...memang terasa ringan...aku pun pergi ke penimbang nak tengok jumlah isi kandungan handbeg aku...Alhamdulillah...dah ade penurunan sebanyak 2KG.....

doktor cakap aku tak boleh carry beban melebihi 3kg memandangakan masalah uri aku belum ade hujungnya....so dia tak nak benda menjadi lebih serius sebab aku kerap sangat sakit dibahagian ari-ari...pantang kerja lebih ckit...jalan lebih sikit...mula la sakit menyerang...dan ubat nye tak lain...BEDREST....aku try mop dapur sikit je plus pergi beli barang dapu kat tesco dah mampu untuk buatkan aku tak boleh bangun petang tu.....disambung pulak dengan penyakit kekurangan kalsium aku yang mula menyerang....memang tak boleh miss dah pil kalsium lepas ni...mesti makan untuk elakkan kaki cramp dan lenguh-lenguh yang berlanjutan...aku tak nak kejadian aku mengandungkan adelia berulang kembali...tak sanggup raseny aku lalui saat-saat itu lagi....

so doktor saya berjaya....and hopefully handbeg saya tak overload lagi....moga saya akan terus istikhomah untuk mengekalkan kandungan ideal untuk handbeg saya....maaf ye doktor tak dapat ikut saranan doktor untuk kurangkan sampai 1KG je...kalau boleh doktor suruh bawah wallet je....ciiissss memang tak le kan....




No comments :

:: Track je ::