Wednesday, September 26, 2012

:: Saya Nak Chanteeeekkk gak ::

sekarang ni kalau buka je FB or blog merata orang jual itu dan ini tentang barang-barang kecantikan.aku sebagai manusia biasa...wanita yang sering rambang mata mesti tergedik-gedik nak mencuba sesuatu yang baru yang mungkin boleh mengubah kekurangan aku serba sedikit.....

memandangkan keadaan aku sekarang yang berjaya menaikkan berat badan dengan cemerlang tanpa diminta...aku telah mengambil inisiatif untuk membuat sesuatu supaya badan aku tak kan berubah menjadi anak gajah yang comel.....telah aku tekadkan dalam hati...bahawasanya aku masih muda...belum pegang no 3 pun kat depan usia aku tu...so aku kene perbaiki mane yang kurang....

sekarang aku tengah mencari produk untuk kurus....yang sekarang tengah meletop-letop macam mercun naga adalah Alpha Lipid SDII...mostly testimony sume buatkan aku terliur dan hampir tergoda....aku google lagi...buat research pasal produk dan programnye sekali....hurm agak menakutkan jugak sbb byk gak pantang larang nye kan...alahai...kalau fikir logik berserta dengan keinginan yang melampau aku rase kalau kita usaha sendiri pun boleh je turun dengan sendiri dan jayanya...sume terpulang pada keinginan dan kemahuan kita sendiri kan?so lebih baik diet sendiri dan workout...berbaloi-baloi kot...hahahahaha....pape pun tu sume terpulang pada individu kan...aku tak nak kondem mana-mana produk....since SDII ni memang yang terbaik sekarang ni..bagus gak kalau korang nak cuba...testimoni sume sangat positif....

lepas aku nak fokus pada berat badan...aku nak fokus pada kesihatan kulit dan dalaman aku.....aku nak seiring...kulit dan badan....nak kulit halus dan mulus macam artis....hahahahaha...aku recce-recce aku jumpa produk ni namanya Beautskin...haaaaa ni ramai artis pakai....sure cantik...as usual testimoni sume mengiurkan aku...kulit gebu putih bak salji...hebat produk ni....buat aku tergoda ni...nak gak pipi merah-merah macam pakai blusher kan...kulit putih gebu atas kebawah....tapi boleh aku yang agak itam manis ni berubah menjadi seorang yang putih melepak macam adira AF tu kan?hahhahaha....belum cuba belum tau kan....ni memang dalam list aku since aku memang nak cari supplement untuk kulit dan badan aku.....

tu satu hal....ade lak lagi dalam list aku which is costnye lebih banyak jimat dari produk diatas....Vitamin C Organic....haaaaa...nmpk x namanya Vit C...mengikut kata penjual...kesannya sama dengan Vitamin C yang artis-artis selalu cocok.....wooowwwiiii...macam sangat menarik kan....dengan cost yang bagi aku berbaloi kot rm40 untuk 30bijik...hurm menarik-menarik....modal tak besar mana pun boleh je cantik kan...testimoni sume muka cun-cun...muka gebu dan kulit kemerah-merahan macam dah kene makeup.....so ni pun masuk list aku....tengah tunggu dapat seru je aku order...hahahahhaha

produk seterusnye adalah facial set...sekarang aku masih lagi setia menggunakan Mary Kay produk...tapi sekarang ni tengok muka budak-budak opis semakin gebu memakai produk baru yang diberi nama TABITA...aku dah teruja sekali lagi....haih macam-macam kan aku....disokong pula oleh en suami bahawasanya budak opis die pun cantik jelita dengan TABITA....lagi membuatkan aku terkinja-kinja dan try TABITA ni....plus memandangkan facial set aku pun dah nak sampai penghujungnye...aku rase macam ok kot kalau aku cuba sesuatu yang baru...huhuhuhu.....

sape-sape sini tolong le guide aku yang ntah ape-ape ni...kejap nak itu...kejap nak ini.....untuk pengetahuan semua....aku sekarang tengah memakai facial set Mary Kay...supplement aku amik Catalyst Product.....Virgin Coconut Oil + Catalyst Collagen...dan sekarang telah datang kembali kekuatan untuk pergi gym balik....so aku nak berubah bukan untuk orang lain...aku nak bagi yang terbaik untuk diri aku sendiri...reward untuk diri aku yang sememangnya harus dihargai selagi hayat dikandung badan...sebagai tanda terima kasih aku pada Allah kerana memberi nikmat pada aku....plus untuk mengindahkan pemandangan en suami aku le...ape lagi kan?bukan untuk riak...bukan untuk tagih pujian...just utk kepuasan diri sendiri....

No comments :

:: Track je ::