Monday, September 10, 2012

:: Faham x ::

lamanye x membebel kat blog ni....byk benda...byk info...byk pengalaman yang nk dikongsi selama aku x mencatit ape2 dlm blog ni...bukan xde cite...tp mcm malas lak nak taip....hehehehehe...boleh ek mcm tu?

aku skrg dilanda demam mengedik nak mengandung...hari2 dalam kepala aku tgh plan nk merancang dan berdoa pada Allah supaya murahkan rezeki aku ngn mr hubby utk merasa nikmat mengandung sekali lagi....bukan kate aku xbersyukur dengan kehadiran dua puteri hati aku.....tp aku mau lagi penyeri hidup kami berdua.....dua org anak je mane cukup....aku nak lebih...dan lebih...lbh byk lebih meriah.....tp kadang2 bile dh berdua....bergaduh...bercakar n skrg dh pandai buat aksi tarik2 rambut mcm dlm tv...aku nye sore mmg sukar dibendung...maka tanpa segan silu aku melalak sekuat ati....smpi 2 taman blh dengar....memula dulu ade le segan ckit tp lelama segan tu ilang....hahahahahahaha....bile time mcm tu aku rase mcm...fuuuhhh ni baru 2...klu tambah lg...mau pitam.....tp bile pk2 blk...aku xckp 2 org je anak...kami mau lagiiiiiiiii

alisya dh 4 thn....dh blk diharapkan sedikit demi sedikit....boleh le aku ajar ckit2....rajin dan ringan tulang kalau betul pada gaya dan keadaanye.....die suke kene pujian2 melambung.....bukan main laju lagi gerakkan nye kalau mama papa puji.....si adik pun pandai dengki sekarang.....boleh jugak diharapkan...ade org mempertikaikan kenapa aku ni seakan x bersyukur dengan kurniaan Allah skrg ni....ade 2 org puteri sbg penyeri idup...bkn aku tidak bersyukur...tp aku rindu saat dimana ade makhluk Allah yang berkongsi nikmat dunia dengan aku....9 bulan setia teman aku kala aku gumbira atau sedih...aku rindu ade org main korek2 gerudi dalam perut aku...aku rindu ade makhluk yang main bola sepak or bowling dalam perut aku.....

so ngerti ngak kenapa aku sgt rindukan moment aku merasai semua tu...moment aku berpantang.....rase 'nikmat' bersalin tu...rase betapa hebatnya contraction yg membuatkan aku betul2 insaf tentang erti pengorbanan seorang ibu...tentang betapa penat jerihnye ibu2 berjuang sehabis daya malah pertaruhkan nyawa mereka demi insan yang amat disayangi....wlu selama 9 bulan dapat merinteraksi secara virtual....dpt tgk muka samar2 dr 3D scan....tp rindu untuk berjumpa tu sentiasa ada...sejak dari munculnye 2 line kat test kit tu.....

so faham kah kalian kenapa aku sgt gedik nak mengandung sekarang....aku faham ade org yg kurang bernasib baik....sbb aku kini menanti debar seperti kalian....maaf kalau ade yg tersinggung dengan apa yg aku cuba sampaikan...aku xde niat lain...cuma menyatakan niat aku yang sgt gedik utk memegang bby lagi.....hehehhehehehehhehe....

ape pun syukur aku pada Allah sgt menggunung tinggi kerana menganugerahkan aku 2 org puteri hati yang amat aku kasihi.....dan aku mau jika diberikan keizinan dari Allah...aku mau lagi...dan lagi...dan lagi.....Allah maha mengetahui sejauh mana kemampuan setiap hambanya...setiap yg terjadi pasti ade hikmahnye......peaccceee yoooooooooooooooo

No comments :

:: Track je ::