Tuesday, May 15, 2012

:: Bile adelia dh mula nak bercakap ::

skrg ni pada usia adelia baru mencecah 2thn 2bulan....die masih lg xdpt nk cakap lancar mcm kakak die....dlm usia die 2thn 2bulan die masih belum ade adik....pada usia 2thn 2bulan die masih lagik curik2 bfeed....pada usia 2thn 2bulan die still cute n comel.....badan ssh nk naik...kecik je....tp die punya keistimewaan yg berbeza....die selalu lembutkan hati aku yg tgh marah...selalu sejukkan hati aku yg tgh membara wlupun kadang2 mmg sume punca dr die...aku xsampai ati nk marah die lama....mungkin sbb die pandai amik ati aku...

skrg ni bile die baru mula nk menyusun ayat....die nmpk bersungguh dan bersusah payah untuk menyampaikan ape yg tersirat dalam hati die....dan semua kata2 die hanya aku je yg faham...aku akn menjadi translater utk papa die...utk ulang blk setiap ape yg die cuba sampaikan...sampai kan 1 mlm...aku terlalu penat...aku baring dulu...niat sbnr nk habiskan al-islam yg hubby aku bawakkan....blm smpi 1 page mata dh mcm kene gam...terus zzzzzzzz...dlm aku separa sedar tu...aku ade dgr adelia panggil aku...mintak sesuatu n aku tau die nk air....tp mata aku mcm kene gam...badan aku pun same...mcm dh xleh bangun...mayb sbb aku terlalu penat n baru dapat rehatkan diri lepas seharian kemas umah n buat kek semua...

lepas tu aku xtau ape jd....tgh mlm aku terjaga n masa tu papa pun blm tdo....die pun bercerita.... "sian adik(adelia) td yang...die nk air...org xfaham ape die ckp...lastnye die panjat meja n amik air sendiri"....alamak aku terus dihujani rase bslh sbb sblm tu die mintak elok2 ngn aku...n aku janji nk bg air tu kat die NANTI...tp aku lak dh termelayang di alam mimpi.....aku terjaga pun die dh lena sebelah aku....

alahai wlupun ssh nk ckp...tp die cuba selagi boleh....die cuba utk ceritakan ape yg die nk sampaikan...die cuba untuk bg mama n papa faham itu dan ini...n mlm tu papa xberapa faham n mama lak kepenatan....terpaksa la adik mencarik air adik sendiri utk basahkan tekak adik yg basah....xpe le...biar die belajar sesuatu yg baru...biar die tau mencari jalan penyelesaiian utk die sendiri...n org selalu ckp...budak tu baru 2thn dh dibiarkan buat itu ini sendiri...bg aku baik aku ajar anak aku buat itu ini sendiri mula dr skrg dr nti aku sendiri dh ssh nk ajr n mintak tolong die buat itu dan ini....

pape pun aku still rase bersalah...tp mlm tu aku upah die dgn susu yg panas dan lemak berkrim....adik n kakak...mama syg kamu.....

No comments :

:: Track je ::