Wednesday, March 21, 2012

:: Baby Talk lagiiii ::

ni posting utk cik adelia ku syg....smlm 20hb march 2012 genap usia die 2tahun...alhamdullillah....anak aku membesar dengan bijak dan ligat.....n smlm aku MC dsbbkan kepala yg sakit berterusan....MC bersama suami terchenta yg mane kebetulan mata die pun diserang ketumbit yg teruk....so die still MC utk beberapa hari...

aku xtau aku ptt risau atau x dengan perkembangan cik adelia ni...dh 2thn tp still dlm mood baby talk...cakap membebel2 ntah pape....yg kdg2 aku akan layan n betulkan setiap words die...compared to alisya....masa umo die 2thn die dh dpt words...dh boleh buat ayat....dh boleh nyanyi2....huhuhuhu...aku tgk video alisya smlm time die 2thn...mmg die dh pandai ckp....adelia lak still ckp bahasa die...tp die normal....main dgn kakak die...ttp nk bcakap n bercerita bile aku tanya die itu ini...bila kitaorg tanya kakak die itu ini die akan sampuk as if die pun cuba sampaikan sesuatu....aku ttp layan...xde le aku kejam buat xlayan setiap cerita die...die still nk nyanyi2...ng bergembira.....kadang2 mmg kelakar n benda tu menghiburkan hati aku...

as usual die mmg selalu menenangkan jiwa aku.....die sbnrnya budak yg sedikit misteri...senyap tp berisi....nmpk sopan tp xde le sopan mana....agak agresif bile org cuba utk buli die....sgt protective...suke lipa t baju n kemas umah....

alahai adelia...cpt le ckp syg...aku yakin semua ibu2 yg ade risau kalau anak2 diaorg xbckp by age mcm tu....setiap perkembangan...setiap motorskill....setiap communication skills ape saje le yg berkaitan ngn anak2 kite sgt2 kite titik beratkan so that anak2 kite xketinggalan.....aku bukan nk compare kan or merendah2kan kebolehan adelia...tp aku nk sgt dgr perkataan yg boleh buat aku faham ape yg die nak....ape yg die xnak...mungkin dsbbkan alisya dulu bckp laju...aku pun expect adelia pun jd bby yg bijak bercakap jugak...tanpa aku sedar...setiap anak...setiap manusia sume berbeza.....maafkan mama syg...tp mama bukan nk kecikan kemampuan adelia....mama xsuke org lain compare2 kan setiap anak2 mama....


kesimpulan nye......setiap anak sume berbeza....beza dr segi attitude...beza dr segi selera...kehendak...keinginan...even kembar yg ddk sekantung selama 9 bulan pun ttp bkn manusia yg sama....setiap anak ade keistimewaan...setiap anak ade kelebihan dan kelemahan....dan anak2 tu le pelengkap kebahagian....pelengkap kehidupan.....luv u baby...happy 2nd birthday...mama, papa n kakak...loveeeeeeeeesss u so much....

No comments :

:: Track je ::