Monday, February 27, 2012

:: Hidup biar berpada...Jangan Terlalu OBSES ::

mukadimah pada post ni adalah manusia yg terlalu obses tanpa memikirkan perasaan orang lain....xkire le die menyakitkan ke...membuatkan org menyampah ke...or org suke n kagum sekalipun....buat benda biar berpada...jgn melebih2 n terlalu obses smpi kite lupa batas2 kite n mungkin jugak ade hati yg sakit dgn tindakan kite...

kadang bile dh obses cakap pun main bantai je...main sesuka ati nk ckp smpi xde fakta....smpi xberfikir mane buruk dan baiknye....adooyyaaii...berfikir logik le....semua yg dilakukan dan diusahakan pasti bersebabkan...dan akhirnya termalu sendiri...mane nk sorok muka lepas tu...cuba cite?

aku bukan ape...lately ni selalu sgt berhadapan and dgr cite2 org yg terlalu obses pada sesuatu ni...xkire le ape saje....barang2 ke produk ke....bisnes ke..smpi kadang tu org tu berada tahap memperbodohkan diri sendiri...sesuka hati nak bercakap tanpa fakta n berusaha keras nk bg statement yg seolah2 die xbersalah....ntah ape2 kan....

aku ade gak benda yg aku suke...minat sgt...tp xterlalu obses...aku amik sume pengalaman org sekeliling sbg panduan supaya aku xbuat benda yg akan memalukan diri aku sendiri....yg akan membuatkan aku sorok muka aku disebalik tudung ni....malu wei klu beria2 pertahankan statement alih2 salah n menyinggung perasaan org...nk yg plg memalukan bukan sorang 2 je yg perasan....malah ramai...

so fikir2 la ek....klu kite rase kite ni bagus sgt...pastikah kite ni betul2 terbaaaaaaaaaekkk bak kate boboi?kaji diri dulu le...hidup semua ada batas....jgn melebih2 le....ingt sbb kita ni semua sama.....hanyalah hamba Allah.....

No comments :

:: Track je ::