Tuesday, November 1, 2011

::Weken Cara KAMI ::

last weken kami berjimba2...bersuka ria bersama...4 beranak yg suke buat aktiviti mengejut....n aku happy mcm tu....klu plan awal2 mesti xmenjadi mcm mane yg kite rancang...n last weken kami semua decide pg ke PD...act sblm tu plan nk g melaka...hehehehe...xde keje kan?saje je nk bwk anak2 jln.....

hari sabtunye aku prepare cake utk bday pak mentua aku....as usual...kek rasmi aku dh direquest oleh peminat2 setainya....Red Velvet le....n org yg plg happy klu aku buat RV of coz la mr hubby tebby aku....so mmg die sgt gumbira le kan....desert utk die....mlm sblm tu aku buat gak RV...order dr kakak aku utk bday mak mentua die...so alhamdullillah feedback die...sgt positive...n smpi hari ni die masih teringat2kn kesedapan kek tu n paksa aku buat lg....melalut sudah skrg ni....

lepas decide g jln2.....kitaorg terus g PD...anak2 dh tdo dlm kete....kakak pun melayang sekali...selalu weken die mmg xakan tdo petang...tugas utama die adlh menyepah rumah....bwk menan dr depan pintu umah smpi le kedapur...pastu dibantu pulak dengan rakan seperjuangan...adelia yg akan turut sama.....punggah menan depan pintu n main depan tu....mcm xde kawasan lain nk main kn.....



dlm perjalanan tu aku dok borak2 ngn mr hubby...xsedar dh terlajak...ingt nk bwk diaorg main2 air kat kawasan blue laggon tu...alih2 dh jauh lak jalannye...kene le patah blk....n terus hujan lebat....masa tu agak kecundang gak harapan aku nk bg anak2 aku main air...n riso pun ade sbb takut air naik tetiba time hujan2 gini kan...aku berdoa pada Allah...sbb niat aku mmg nk anak2 aku main air laut...alhamdullillah...hujan makin reda....n anak aku pun dh terjaga dr tdo.....

kakak adalah org yg plg excited tgk laut....die kate laut tu as LAUK.....ape laa ankku syg....laut le..bukan lauk.....tau le dlm LAUT tu ade LAUK kan....adik lak as usual.....xde perasaan...mcm xde pape yg berlaku....dengan muka blur die....ye la last die g laut pun last year...masa bday aku....so this year...die sudah ada kaki....sudah pandai menillai..tu yg aku nk die rase same....nk die tau...nk tgk die takut x.....alih2 die mcm xde pape...ok je....masa tu air tgh surut...so kene jln jauh le ckit utk g kat laut....die releks je tgk ketam2 kenit tu nk blk umah..korek2 tanah msk lubang...kakak nye plak yg menjerit2....melalak2 takut sbb benda tu berjalan2....



smpi je dlm laut...memula tu ok semuanya....mama papa dh senseng suar....nk bwk anak2 memain dlm laut...alisya n adelia mmg sengaja aku pakaikan baju comot2...leh terus terjun msk laut.....adelia xde la kate nk takut ke ape....xde le kate nk buat muka cuak ke ape...releks je die...mmg cool hbs...kakak memula mcm excited...xsedor diri.....tetiba die menjerit n melompat........."waaaaaaaarrgghhh.....ade udang....tolong"...aku ngn mr hubby pandang sesama sendiri....udang?....ade ke udang dlm laut gini.....tepi2 pantai ni....biar benar....aku rase die terpijak sesuatu yg mane die terus xnk jejak tanah dh lepas tu...adelia lak xde perasaan main n melompat2 dlm air....tp mmg xde reaksi dr die....nk kate die tergelak2 ke...senyum2 ke...ape le anak aku sorang tu.....aku main le tanam2 kaki die ngn mr hubby...hampeh....xtakut langsung bile tgk kaki die xde....die tarik je kaki die dr tanah tu....mmg releks le die....

kakak mmg dh xnk jejak tanah....mmg papa yg jd mangsa...kene dukung die...dengan menjerit2 xnak turun bawah....bile nk ajak blk lg 1 hal la kan....melalak xnak blk.....jenuh le aku kelentong die...aku ckp klu kite blk lg lambat...papa ketam yg besar akan kuar n gigit....die lak dgr terus kecut.....alih2 kami kene blk....die xnk turun dr papa die alasan takut papa ketam dtg gigit die.....adooyyaaiii....

xlama pun dok kat laut tu...kejap je....lgpun umah aku ngn PD xde le jauh mane....dlm 20 minit je centu....ikut jln belakang.....tp aku puas ati sbb dpt buat aktiviti dengan anak2 aku....at least something utk kami luangkan quality time bersama...dengan cara kami yg tersendiri....

















No comments :

:: Track je ::