Tuesday, October 25, 2011

:: DIET oh DIET ::

tengah membina semula semangat utk berdiet....aku nk follow 1 contest utk kuruskan badan ni...sblm ni mcm samar2 je perjalanan contest ni...but now mcm dh nmpk sinarannya...ramai nmpknye yg berminat.....sblm ni dh discuss ngn mr hubby..die pun suh join...agknye mmg die rase bini die ni gemoks jugak kot...so mmg kene turunkan mane yg ptt...kecikkan part2 yg memburukkan rupa aku...yg membuatkan badan aku jd mcm bonzai bergerak.....alahai.....

permasalahannya...boleh ke aku meneruskan program2 ni....moga aku kuat semangat utk meneruskan program diet ni....aku syg badan aku...kene jaga elok2 sistem dlm ni...so kene start mcm sblm ni aku buat....buah kene makan byk....nasi kurang...xblh xmkn nasi...aku nyusukan adelia...gigil wei....exercise...tu kunci utama...since opis ni pun ade gym...aku kene korbankan lunch hour aku n masa dating aku ngn mr hubby...demi utk membuang mane2 lemak yg ptt...kat opis ni pun best...sume ade initiative utk kurus....diaorg adekan aerobik class setiap hari jumaat......utk gegurl jek...laki sume solat jumaat...s leh melompat sesuka ati tanpa segan silu....

sumpah aku nak kurus...at least 5kg...dapatkan semula berat aku time anak dara....masa pantang adelia mmg cecah tu.....lebih lg lak tu......aku leh cecah smpi 45kg....gile arrgghhh...aku xput high expectation smpi 45kg...kang xdpt akan down lak kn...so aku akan target utk cecah berat 48kg.....so kene tutup mata....tutup mata....tutup hidung....kawal napsu makan.....insyaAllah aku akan berjaya.....

No comments :

:: Track je ::