Tuesday, August 23, 2011

:: Sedih lak aku ::

petang smlm aku dpt link post dr member fb aku....pasal kisah seorang bby namanya Dania Emelda Aqasha....sedapkan nama tu.....die menderita sbb luekimia....alahai bby sekecik tu dh merasai penderitaan yg perit...ape la yg die tau...kene telan pil smpi 12 bijik sehari....kene lalui kimo.....kene itu dan ini....dan ibu die kuat utk memberikan yg terbaik utk anak die...supaya anak die sembuh seperti biasa......mane ade ibu yang nak anak die menderita kesakitan...klu boleh sakit tu dipindahkan mau je kami ibu2 ni menanggung sama......xmo anak sakit dan terseksa......

tp Allah maha kaya...dsbbkan semalam aku mmg dh bookmarked blog die....pg ni aku bukak....and sangat menyedihkan post dr ibu die......"puteri ku dah kembali kepadaNya pd pukul 3.19 ptg td......."...alahai terus seriau darah aku....pergi juga seorang bidadari syurga....walau alam nyata mmg aku xpenah jumpa die...xpenah tau sape die...xpenah kenal siapa die.....tp aku turut simpati pada die....sbb bby tu masih kecil....lbh kurang baya anak2 aku......bby yg pttnye time ni tgh riang gembira bermain bersuka ria....tambah lak nak raya...tgk sibuk buat preparation raya......aku xmo berada dlm situasi tu....aku takut.....xmoooo

n skrg aku tgh berdebar sbnrnya menanti result darah adelia yg akan kuar esk.....3 bulan lepas doc amik darah die utk di diagnose ke HKL....3 bulan lepas pepagi buta aku redah ke hosp serdang semata2 nak 'dermakan' darah yg sgt byk utk dihantar ke HKL.....mase memula amik darah tu aku ingtkan ckit...mcm selalu dia amik...tp bile doc tu start amik.....aku terkejut sbb botol tu besar....besar utk kumpul darah seorang bby......darah anak aku.....dh le ssh nk kuar...doc lak careless....leh lak die tertumpah darah yg die dh mskkan dalam botol...masa tu la adelia makin kuat nangis...masa tu la aku dh xsanggup tgk...aku pun nangis sama....memula aku aku gelak sbb ingt ckit....sekali byk lak plus dengan kecuaian doc tu....nak marah pun ade aku masa tu......xsanggup aku tgk....

ni kan pulak ibu adik Dania yg terpaksa merelakan anak die pergi dr sisi die utk selama-lamanya....menanti bertahun lama untuk bertemu semula di alam sana.......

hopefully result adelia esk memberikan sinar dlm hidup aku....aku dh xsanggup every month tgn kene cucuk semata2 nak check platelet die....hopefully ade le kata putus pada permasalahan ni.....moga sempena ramadhan yg mulia ni anak aku terhindar dr segala yg xelok....segala penyakit bahaya....n skrg ni dh msk 3 hari adelia batuk...smlm die demam...merenggek je....adduuhhhaaaiii anak mama.....mama syg anak2 mama....


utk semua jom baca perjuangan adik Dania kat link ni....http://alyn9479.blogspot.com/2011/05/suka-duka-ibu-bersama-anak2-ibu.html

moga roh adik Dania dicucuri rahmat......dan moga ibu adik Dania tabah.....aku tau die juga kuat sepertimana arwah anaknya....amin

3 comments :

iqien said...

Ikien dh baca link arwah adik Dania..Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya. Moga ditempatkan dikalangan org2 beriman..

To Adelia..semoga cepat sembuh..hopefully everything ok..

Makbed said...

al-fatihah untuk adik Dania.

semoga anak awak pun tak apa-apa. meh kita doa sama-sama.

eyna said...

tq ye ikien...nebes nk tgu esk ni...

mak bed.....time kasih le ye...awak pun jage anak2 awak g comei2 tu elok2..dh hbs pantang?heheeheh

:: Track je ::