Wednesday, August 10, 2011

:: PARAM punya hal ::

terkejut aku baca paper pagi ni...aku baca dlm Berita Harian...mengejutkan bile baca ade kes murid meninggal sbb makan juadaha berbuka yang dibeli di PARAM...menakutkan bukan.....mmg le ajal maut sume ditangan Allah.....mmg sume tu takdir n kite kene redha terima....tapi xsemetinye kite boleh lepas tangan je kan....kalau takat cirit-birit ok le lg....ni dh smpi meragut nyawa...mmg melampau...

tlg la jaga kebersihan makanan yg dijual.....ntah2 masa sediakan makanan tu ntah mcm mane keadaan sekeliling kan....aku penah tgk...kat 1 restoran ni....ayam dibiarkan bergolek ats lantai...sayur pun mcm tu jgk...mmg terus reject la kan.....kenapa la peniaga2 ni sibuk sgt nk carik untung tanpa memikirkan kesan2 buruk yg bakal berlaku......spttnye apa yg dibuat tu selain dr nk carik pendapatan...kene la buat itu sbg 1 ibadah...amanah....bile die jual tu....biar bersih dan berpatutan......ni lagi hangin klu...dh le mahal...ckit...xsedap...kotor...mmg package dpt pendapatan haram la kan....

aku sbg bakers pun selalu amik kire psl kebersihan segala ni.....sbb dlm hati aku...niat utk bg yg terbaik utk customer aku...aku nak diaorg puas ati....mkn dlm keadaan yg tenang n confident apa yg aku sediakan utk diaorg....even utk juadah keluarga.....buat biar enjoy....jgn asyik pk untung je kan....

takziah aku ucapkan kepada keluarga mangsa....yg bertambah malang bile bukan murid tu je yg menjadi mangsa....hbs 1 family kene sapu sekali...mmg durjana le peniaga tu bg aku.....sgt2 xberkat apa yg die buat....nawaitu biar la betul bila nk berniaga...nak bagi org mkn....n makanan tu nk dijadikan darah daging......

baca link ni....mmg kesian family tu...Takziah aku ucapkan kepada keluarga mangsa...
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Muridmatimakanjuadahberbuka/Article

No comments :

:: Track je ::