Tuesday, June 14, 2011

:: Si Kecik yg Momei ::

ni perihal si adik yg diam2 berubi...kalau depan org ramai...sume akan cakap...eeeiiii baiknye budak ni.....diam je...pandai bawak diri.......mmg down to earth la die ni....x se Diva kakaknya....tp mereka sume silap....die sbnrnya sgt berisi...sangat Diva....sangat Drama.....mmg main wayang cukup pandai....kadang2 mmg geli hati ngn die.....geram pun ade....bile kakak n adik dh tag team....mama akan menjadi separuh gile...nk pengsan aku...last weekend je...hbs kabinet TV penuh ngn bedak.....ngn muka sorang2 dh mcm tepung gomak...xsempat nk snap pic....buruk na rupanya....haih anak2.....sabar je la...

si adik....byk yg terselindung...die seorang yg sgt misteri...mcm kakak die jauh beza....kakak die mmg suke show off kan....mmg suke org kenal n bg perhatian pada die....but not for Adelia...die xsuke menjadi center of attraction....die sume buat hal die....layan kepala die.....main n buat kerja gile sorang2......die lagi berani dr kakak.....n sebenarnya lagi berdikari n matang ckit dr kakak sbnrnya....walaupun pada pandangan mata kasar die nmpk manja....tp sbnrnya die byk mengalah....die byk kompromi ngn kakak die...serius aku sian tgk die.....sume sisa2 kakak je die dpt.....perhatian papa die...mmg kakak dh amik 80% pun.....so aku mmg kene bg 80% attention pada si adik......mmg kesian sbnrnya....kalau tgk menan2 die sian tau....main baldi le....main sisa2 kakak.....main tupperwear.....mmg xsampai ati.....

die mmg buatkan aku selalu ketawa.....die kelakar sbnrnya.....n dh semakin bijak memintak itu n ini....die mmg ratu air masak....kalau kakak die mmg susah nk suh die minum air masak...tp bukan adelia......air masak adalah feberet die.....sgt2 suke....mkn lak sume telan...sume sapu....mmg sungguh jauh beza 2 anak aku ni.....die agak memilih untuk berdampingan ngn org...bukan mcm kakak...bangla pun sapu.....janji ade org nk layan....die mmg low profile......cool ckit dr kakak yg suke benar tunjuk tantrum die......n die jenis yg suke selesaikan masalah die sendiri sebaik mungkin selagi boleh...klu kakak die silap ckit.....merenggekkkkkkkk leeeee....nk susu pun leh renggek.....mmg kontra







dengan aku dia akan tunjukkan segalanya....mulut pot pet2.....tunjuk itu ini...main hantu kak limah....ngn papa die manja lagi dr aku.....melentok sana...melentok sini...manja....tu pun baru je leh manja....dulu mmg xmerasa...kakak dengki....ni ckit2 leh le.....klu ikutkan masa aku ngandungkan die...mmg aku byk diam....low profile.....xbyk songel....ikut je.....tp agak panas ckit....mcm tu gak le die....diam2 panas.....silap ckit ade gak klu xkene angin die mmg die ngamok......huhuhuhuhu......karaktor dua org tu mg berbeza.....adik ngn kakak sebenarnya sama naik......adik ligat dlm diam...kakak ligat mmg nmpk....

yg pastinye aku ttp syg dua2 sekali.....sayang sgt....dua2 membesar dlm rahim aku....n membesar bagai juaraaaaaaaaa.........

No comments :

:: Track je ::