Friday, May 20, 2011

:: Gigitan berbisa ::

smlm aku sambut anak aku dengan kejutan....ade gigitan berbisa kat pipi yg xberapa gebu die tu....dh le diva kecik tu jnies yg xberdaging sgt......kene gak geget ngn budak tu.....haih....teacher efa lak xde smlm....ptt smlm ati aku xberapa sedap.....rupanya aku akan menerima benda yg sgt xbest ni....

smlm lepas jumpa principal die....n diaorg say sorry sbb budak tu utk smlm je dh mengeget 3 org.....siap teacher die kate..."esk dtg le kak tgk budak tu".....hurm.....xkn le aku nk apa2 kan budak tu...ngalahkan budak2 lak pangai aku kn....aku bukan nk marah....bukan nk maki....aku cuma nk tgk muka budak yg dh membuat onar kat muka anak aku.....lepas amik papa...as usual....bising la si papa melihat pipi anaknye kene ganyam.....haih.....mau die g report police....aku kate xyah le...hal budak2......nk bwk g klinik le bagai....huhuhuhu.......over protective....

hari ni...aku g skul....dgn niat utk melihat rupa budak pengeget tu....sblm tu mmg aku dpt gambaran siapa budak tu...sbb ni bukan kes pertama....sblm ni tgn die terkopek.....pastu idung jd mangsa...n latest mmg tragik....pipi bengkak sebelah sbb kene geget....pastu siap nmpk bekas gigi bawah die 3 batang......aku sblm ni xpenah meluap marah....tp smlm mmg lama aku kat skul tanya itu ini.....

smpi je kat skul....aku lepaskan adelia main.....nmpk ade sorang ibu sedang main ngn anak die....aku terus tanya teacher die....."mane bby yg geget adelia".....aku tau budak yg aku maksudkan tu adalah budak yg sedang bermain ngn ibu die......ibu die pun boleh tahan kerek mukanya...plus langsung xnak senyum or berborak2 dengan teacher2 yg ade.....sungguh sombong.....xingat ke die....teacher2 tu yg menjaga anak die...memegang amanah untuk memberi yg trbaik sepanjang kite tinggalkan die utk mencarik rezeki....sungguh aku xfaham ngn manusia mcm tu......teacher die tunjuk.....budak yg geget adelia tu mmg sah budak yg sedang bermain ngn ibu die....mmg agak agresif budak tu....suka melepok bby lain n kejap2 kang die akan menyeringai mulut die....mcm mulut singa tunjuk gigi die yg beratur.....huh....marah sungguh aku.....aku berbisik tanya pd efa...."mak die tau ke anak die mengigit?...dh bgtau?"....efa kate dah....n mak die pun ade remind mereka2 utk tgk2kn anak die.....yg membuatkan aku ralat sgt tu....bukan ape....bukan aku nk suh mak die melutut or membuat plastic surgery tuk adelia....aku nk dia kuarkan perkataan yg 1 tu je....MAAF.....tp smpi kesudah xde pun kuar ayat tu...even bile aku tanya.....die langsung xpandang muka aku.....sungguh xde adap.....dlm hati aku mula la membebel....ptt le anak mcm tu...mak sendiri xreti nk hormat org.....n ni scene ni yg plg best.......teacher shafiqa masuk...."eh nape pipi adelia ni?"(mungkin die xde semalam ketika kejadian) "kene geget" efa lak jawab..."sape geget ni?"...."Ki__a"....n masa tu mak die cuma sebut...."owh Ki__a yg geget eh.."....pastu terus kuar xde ayat yg sepatutnye aku dgr utk aku n anak aku......terus blah mcm tu....sungguh xbersopan...n membuatkan aku menjadi sgt mrh.....

lepas ni klu terjadi lagi...mmg aku xteragak2 memberi semburan hangit pada mak die yg xreti mcm mane nk hormat org lain....ce cuba anak die yg kene geget....pada efa aku telah memberi mandat utk tgk2kn anak aku yg kecik molek tu....jgn die menjadi mangsa gegetan budak itu lagi.....n sehingga hbs aku menulis ni....aku still marah n terbayang2 muka mak n anak...plus ngn bapak die sekali...owh ye masa die larikan diri keluar tu....mmg mereka bertiga ada diluar.....n langsung tidak meminta maaf pada aku....suami aku n esp pada adelia.....

 nampak dengan jelas bekas gigi bawah n ats....3batang bawah


clearkan kene geget....
dan lagi menyengih walau kene geget....

2 comments :

Rizziela said...

mak ai! memang kalau kena kat anak akak pun...akak akan mengamuk sakan....sampai mcm tu teruk sekali..mau kena saman ni

eyna said...

hubby eyna dh nk report police kak....pg ni luahkan lg kat principal die sikap kurang ajar mak budak tu...huhuhu

:: Track je ::