Thursday, April 28, 2011

:: Umahku - part 1... ::

ni cite psl  umah aku...sblm ni masa aku memula msk umah baru ni...mmg kecut perut akak ni nok...mmg menakutkan sbb mmg xde org.....blk je rase mcm takut...hari2 menghitung umah2 yg terang ade penghuni....bayangkan masa aku memula msk row aku tu mmg aku sebuah umah je yg ade....yg lain sume gelap gelita...dh le depan umah aku kawasan lapang yg luas n jd port anjing menyalak dengan nyaring n seramnya.....belakang umah lak mmg xde org ape ntah lagi kiri kanan........tp xpe...dsbbkan xnak terbeban ngn utang umah ngn bayaran sewa bulanan....aku redah je.....hari2 pasang al-baqarah kat umah plus ngn ayt2 ruqiyah....dh le asben aku ckp mase nk pagar umah ni tetiba bulu roma die naik....bertambah seram le aku kn....

masa memula msk tu.....mlm nk tdo tu mmg agak menakutkan....tetiba dgr benda gedebuk kat bilik sebelah yg mane skrg menjadi bilik solat kitaorg.....a.k.a bilik diva-diva aku.....aku cuak gak masa tu...asben aku lak pandang aku semacam....bertambah le cuak aku...tp aku buat2 releks.....mls nk layan perasaan.....tau2 la umah baru pindah...mcm tongkang pecah.....nk mencarik barang mmg payah....hbs aku lambakkan baju penuh 1 bilik tu....mmg dh xnmpk lantai time tu....n menyakitkan hati bile dh sepah semua tu barang yg nk xjumpa gak....mlm tu gak asben aku buat percubaan untuk menguji tahap keberanian aku....die kuar beli makanan....tinggalkan aku sorang....bayangkan masa aku msk umah tu....lampu kat luar xpasang lg...ngn lampu bilik air.....bertambah2 le aku takut.....klu ade leh le 1 umah aku pasang lampu....

sepeninggalan asben aku tu.....aku dok dlm bilik...tetiba dgr bunyi...tet...tet....kipas depan tertutup sendiri....aiiikkk....aku dh cuak....mcm mane lak leh tertutup sendiri kn...nk kate anak aku main remote ade kat ats.....mmg seram tul time tu....tp aku buat bodoh lg....diamkan je....asben aku blk pun aku xgtau pape....mlm kn xkan la aku nk cite kat die....terus aku amik air semayang.....ngaji kuat2 dlm umah tu....lega sementara menanti asben aku blk.....

TBC.......sabar ek...........

No comments :

:: Track je ::