Monday, January 10, 2011

:: Positive ::

Positif tu le tajuk aku pada hari ni.....jumaat lepas ade assembly kat opis ni...memula tu mmg aku dh termenguap2....ngantuk.....pastu tetiba lak diaorg announced akan ade motivator luar yg akan bg talked.....huhuhu...bertambah ngantok le aku masa tu......dh le dh dekat masa aku nk membuat khidmat pada anak aku......tp aku ttp stay situ sbb xde org yg bangun...segan lak aku nk bangun kan.....

rupanya aku dok situ ade himahnya....seronok dan terhibur aku dengar Professor Dr. Muhaya Hj. Mohamad bagi talked...sgt2 memberi kesan....cara die bercakap sgt bersahaja....releks....n kelakar...n yg plg penting...yg buat aku kagum ngn die...setiap apa yg dia lakukan...pasti die akan ingt pada Maha Pencipta.....setiap apa cerita yg die cuba sampaikan mesti berkait rapat dengan diri kite sendiri...yup....aku setuju ngn pendapat die.....kalau kite nk sesuatu yg baik dr org lain...kite kene cermin dan kenali diri kite ni terlebih dahulu.....n yet mmg benda tu fakta tanpa kite sedari...buang EGO jauh2....sbb EGO adalah pembunuh....

susah nk ckp mcm mane aku terhibur dengar die motivate semua org....mane ade terkena batang hidung terdiam la kejap.....walaupun die seorang pakar mata....tp die sgt2 bijak control crowd time tu.....

n dsbbkan itu..aku kini cuba untuk menjadi lebih baik dr semalam...cuba untuk menjadi manusia yg positif....n menjadi hambaNya,anak, isteri, ibu, kawan dan insan yg lbh berguna....aku ingin menjadi contoh yg baik pada anak2 aku....

nk tau detail psl Prof ni...aku bg link blog die kat bawah.....die sbnrnya seorang pakar mata kat Prince Court....n die jugak Medical lecturer kat UKM.....die ade buat motivasi nye talked kat TV gak...mungkin korang ade kenal die....tp bg aku....this is my 1st time dgr talked die....n aku sgt2 seronok n terkesan dengan kata2 die.....thanks Prof.......

http://drmuhayalasik.blogspot.com/2009/05/resume-professor-muhaya.html

No comments :

:: Track je ::