Tuesday, November 16, 2010

:: S.A.K.I.T ::

lepas alisya kene serangan asthma minggu lepas...akibat memakan tembikai yang aku xperasan siapa kah gerangan manusia yg memberinya....haih...geram gak aku masa tu...sedar2 kat tangan diva kecik tu ade lak tembikai merah menyala....nk slh kn siapa?mesti le aku ngn mr hubby yg kene sbb die anak kitaorg....so responsibilities mmg sepenuhnya pada kami berdua...tu pun lepas aku buat rampasan kuasa....memberontak gak diva tu....well ada aku kisah?....apa aku pedulik...janji aku tau tu untuk kebaikan die....nak dipendekkan cite....blk umah die yg dh penat membanting tulang berkejaran nk beradu le...aku pun baru nk lelap mata....tetiba.....buuuweeekkk....muntah hbs.....kuar sume makanan...esp tembikai yg lazat tp jahat tu......tu namanya mencari nahas....dan tu le attack terbaru buat kesekian kalinya die xkene.....n all that becoz of TEMBIKAI...nasib aku contro so that die xmkn kek coklat coz COKLAT pun sgt berhantu utk die.....

dan bermula dr tika itu le...die berterusan batuk...and as usual...bile btuk menyerang....tiap2 mlm kene la aku mebukar cadar baru...bangun tengah mlm mandikan die......aku ngn mr hubby take turn menjaga die....aku pun xblh nk fokus sgt sbb tiap kali die nangis...adik pun akan sama menyertai pertandingan suara terkuat.....dh mcm disko lak umah aku memalam....

la ni bile kakak dah reda....adik lak nk amik alih tampuk pesta ria....memula batuk die mcm ok je...xde le teruk sgt....lepas tu...aku lak gatai tgn bg mkn ubat salbotamol....n since then...batuk die makin teruk....n smpi le mlm td die start renggek2....badan aku rasa mula panas...dlm ngantok2 tu...aku bukak baju die....aku amik cool fever...tampal kat belakang.....terus die xrenggek n tdo lena....since smlm gak aku dh dgr nafas die ade whizzing ckit....ade bunyik crack ckit...haih....ape lagi...tanpa berlenggah bwk le dak busyuk tu g klinik an nur putrajaya...jumpa dr maria tersyg.....n seperti dijangka...kene amik gas....n dpt ubat...oh ye...adelia ade lak fungus dlm mulut die...ni akibat dr suka mengutip benda2 yg ade...suka mengotorkan mulut dengan barangan yg xtau asal usulnye.....

anak2...sungguh2 menguji aku....napa la buat mama susah hati...buat papa gundah gulana...cepat sembuh ye anak2 aku....sian mama tgk korang berdua sakit....hurmmmmmmmmmm....

No comments :

:: Track je ::