Tuesday, August 10, 2010

Risaunya aku

aku sgt2 risau mengenangkan keadaan sekarang ni...kesihatan anak2 aku sgt2 tidak memuaskan...kakak as usual ngn simptom common die.....batuk yg blh menjerumus kepada serangan asma die.....mungkin sbb persekitaran rumah aku yg xberapa bersih.....bukan dlm umah tau....tp udara luar rumah memandangkan belakang rumah aku kilang....hurm bile leh pindah ni....sian anak2 aku...diaorg kecik lg...

alisya...batuk tanpa henti dengan kejadian biasanya die akan termuntah selepas tersedak time tdo....kesian sungguh aku.....bangun memalam batuk sampai nak terkeluar anak tekak....menangis2....sudahnye....buuuweeekkkk....muntah.....la ni aku kurangkan susu die....dr sblm ni tdo je nk nyot2 susu...as alternative aku bg alisya minum ribena....utk 'mengkhayalkan' die....so ade nmpk kurang ckit tersedak die...bukan kata xde...tp berkurangan le...hopefully akan terus xde le...sian aku bile tgk die terjaga tengah mlm n tersedak....

adelia lak....memula dulukan die infection...akibat batuk yg berpanjangan....masa memula amik darah tu...result mmg nyata jelas platelet die tinggi.....last friday g lg amik darah......n platelet die naik mendadak lg...dr 300 naik smpi 800...smlm g hosp amik darah lagi....naik lg smpi 850....Ya Allah.....bergenang air mata aku....sian anak kecik aku....kesian anak2 aku...aku xnak la jd pape or adelia kene admitted sbb time umur mcm ni le alisya kene admitted dulu....so sbg langkah berjaga2...doc just advise suh aku monitor die....klu pape yg xsedap nk tgk n rasa terus bwk g ED....n mlm td die demam lak....plus batuk yg teruk jugak....rasanye mmg nk bwk tp tgk mcm mane blk ni.....aku xnak tinggalkan suami aku berpuasa sorang2.....dengan alisya je...sian diaorg....

aku lak....makin risau....tension mengenangkan kesihatan anak2.....tension ngn persekitaran yang makin sesak.....dengan keadaan yg byk menyekat sekarang ni....skrg ni aku ngn en suami sibuk mencari maklumat psl platelet ni.....apa sebab dan solutionnye.....aku hanya mampu berdoa agar anak aku xde sebarang penyakit yg merbahaya.....aku blm bersedia untuk hadapi dugaan yang hebat ni....cukuple alisya dulu.....cukupla aku tanggung sedih n kesian tgk alisya xsihat.....ya Allah...tolong la aku....jauhkan anak2 aku dr segala malapetaka...Amin.......

1 comment :

LovelyMummyHani said...

Ina..tabahkan hati.. Semoga anak2 ko akan sihat tanpa sebarang perkara yang tak diingini...Kalau boleh bagi dia minum air zam-zam & makan madu..try la...

:: Track je ::