Thursday, August 19, 2010

:: Noty Corner ::

idea ni aku dpt dr ofismate aku.....mcm mane nk ajar anak2 menjadi lbh behave dan tau semua perbuatan mengarut die akan menerima balasan setimpal....so aku praktik kan pd anak aku....alisya...so far mcm ade improvement.....wlupun anak aku ni jenis xmkn saman.....tp die leh gak le ikut arahan aku n tau mane yg blh n x blh....

so everytime die buat perangai aku akan letakkan die kat noty corner yg mana aku suh die ngadap pintu atau pun rak kat umah aku tu...biar die serik....n skrg klu die buat perangai mmg aku akan ugut nk letak kat noty corner.....mesti die takut...

actually benda ni sgt praktikal dr kite melalak marah die.....bebel2 kite yg penat plus hubby kite pn leh pening kepala dgr nyanyian suara kite....memula hubby aku mcm sedih anak die kene mcm tu....die ckp aku ni mcm mak tiri....bg aku xslh nk ngajar dr aku cubit2 die.....baik aku ajar die cara psychology ni kn.....


mmg die akan bosan bile terpaksa ngadap pintu atau rak.....selagi aku xpanggil die xleh gerak dr tempat tu.....klu gerak gak kene dok lg lama....huhuhuh....dlm hati kesian gak sbnrnya.....kelakar pn ade....serius dlm mendidik anak ni mmg perlu kesabaran....sbb bile diingat2 blk...sume ni jd kelakar....dan kenangan bile diaorg semakin membesar.....

dan yg mengejutkan aku bile die mula membuat sesuatu yg sgt2 aku xjangka.....die buat benda yg sama mcm mane aku denda die.....alisya...alisya...die amik upin ngn bebear die......ddk ngadap pintu.....bile tanya die kate....upin ngn bebear noty...biar die dok situ...siap jerit2....sapa suruh noty....ddk je situ...jgn gerak....aku pandang hubby aku....hubby aku pandang aku....


...terkejut....kelakar....mmg speechless masa tu....bijak anak mama....moral of the story...jgn buat benda yg xsepatutnye depan anak2....die akan ikut setiap perbuatan kite.....elok atau tidak...kite adalah cermin utk anak2 kite.....

1 comment :

SHIMA said...

mula3 kesian plak tgk licha nie sekaliiii amik ko,letak upin dah...wakakakaka...rasa nk guling3 pon ada time ni..x sangka plak dia boleh buat bende yg sama kat upin,di luar jangkaan btol..

apapon,gud gurl..idea yg bagus utk dpraktikkan. tq 4 da sharing kak eyna. akan ku cuba nnti,wat masa ni getah n ceplos je yg dia takut...wakkaa

:: Track je ::