Friday, July 16, 2010

:: @lisy@ sufiy@ ::

hari ni mood aku nak bercerita psl diva aku ni......semakin die besar perangai die byk menguji aku...mmg klu ikutkan leh naik hangin aku ngn pangai die....tp xlama....lepas tu mesti aku surrender blk...

lately ni kerap lak die buat perangai n mejawab....huhuhuu....gerammmmmmmnya aku..ade je jawapan die....so far apa yg aku nmpk...die sgt2 cepat belajar....suke pada lagu2....jgn le sebut benda bukan2 depan die....

klu die marah kite.....dengan jari telunjuknye yg halus...die akan suh kite nangis....siap tanya faham x?....tau x?....konon marah gile la....

sgt suka buku.....aku perasan die ni jenis yg suke buat benda yg memerlukan moto skill yg teknikal.....n praktikal....suke sgt men assemble alat2 mainan die.....

die syg adik die....tp cara syg die terlalu kasar...kdg2 mcm xmsk akal....dihenyak2 nye adik die....yg si adik pun redha je....senyum...dh xkuasa nak layan kot....huhuhuhu....

kuat melawa...ni mmg plg obvious sekali....girls will always be gurrllsss.....rambut dh xblh ikat poneytail....mesti ikat dua....ala2 sailormoon pn suka....smpi teacher pn kene buli....

suke mkn dgn byk....xkisah le apa pun....n die jenis vege....always say no to chicken....tp aku sumbat2 gak...nti xde protein lak anak aku tu....

dok umah pun klu blh nk pakai gaun.....skirt atau segala jenis baju yg leh menampakkan die cantik....peraasan tul...

dh pandai baca ABC...bile nmpk huruf2 die akan sebut...pandai kire 1 - 10....pandai membezakan warna...shape...corak....dan rupa...

sume nursery rhymes die dh hafal.....plg suka london bridge is falling down ngn marry had a little lamb....

blk skul suke bercerita psl kwn2 die....as usual....fareez....auni....dania....qistina....akim...aniq...bla...bla..bla...n always mentioned...kakak syg teacher...teacher baik...alhamdullillah.....

pandai membodek papa...dgn soklan....papa marah kakak x?....n as usual...papa akan mengalah.....klu mama hati batu ckit....wlu dlm hati mmg syg sgt2....tahan je bile time die buat pangai....klu x mcm mana nak ajar die kn.....

suke membantu membuat kerja rumah...tp mengikut citarasa die la...plg die suke buang sampah dlm tong sampah....

pandai baca alif...ba..ta...siap bacaan ats okey.....

hurm bile ingt2 blk perangai die....mmg aku terhibur...tp bile bdn penat...kepala sesak die pun mula la buat perangai superb noty dan masa tu mama akan jd manusia gorgon...mengamuk smpi papa ckp mama xtau malu....ni blm adelia besor....nmpk pd gaya die ni diam2 berisi....sekali aku pandang elok je terbaring....xdan beberapa saat eeeeeehhhhh...die dh berpusing...huhuhuhu....

anak2 aku mmg sgt2 berharga....n ni la alkisah nye si kakak yg makin hari makin bijak....aku tetap akan teruskan die dok ilham putra wlu aku dah dok seremban nti...insyaAllah....biar die belajar....berdikari....n tau bwk diri....tu utk kebaikan die jugak 1 hari nti....dan die smpi skrg sgt2 berdikari dan pandai nk bwk diri.....syukur alhamdullillah ya Allah....aminnnnnnnnn

mama syg kakak....mmuuuaahhh

3 comments :

Rizziela said...

wah@ sungguh comel sekali

Intan@mama Hadif-Brunei said...

Wah pintarnya Alisya..cute gurl!

SHIMA said...

alisya dh besar...pandai dah..

:: Track je ::