Sunday, May 9, 2010

:: Selamat Hari Ibu ::

Selamat Hari Ibu untuk diriku.....ibu aku yg tersayang...ibu mertuaku....huhuhuh...kakak ipar ku...biras ku....kawan2 ku....auntieku....serta sume ibu2 di dunia...sesungguhnya kite sgt2 bertuah kerana berpeluang menjadi ibu.....menempuh moment yg amat indah....mengandung...melahirkan....dan membesarkan anak2....

tahun ni aku sambut hari ibu dengan penuh makna.....kerana tahun ni aku sambut bersama 2 puteri hati aku yg sgt2 menghiburkan hati aku.....aku gembira teramat sgt kerana Allah memberi peluang kepada aku menjaga amanah yg maha agung ni.....kali ni serius and jujur....aku betul2 dapat rase pengalaman sebenar melahirkan....dengan perit jerih semasa mengandungkan adelia....setiap bulan ade dugaan......kdg2 aku rase mcm aku ni xsempurna.....bile kejadian 'aneh' jd....jatuh tanpa henti....mmg adelia kuat...sungguh kuat semangat puteri2 mama.....dan aku dapat melahirkan adelia dengan selamat.....secara normal yg mane sblm ni aku mmg gerun dgr cerita psl kelahiran normal dan aku sendiri rasai pengalaman tu....walaupun agak memberi trauma...namun aku sgt2 bersyukur kerana aku mampu hadapi dengan baik.....sesungguhnya pengalaman ni xdpt aku rasakan semasa aku melahirkan alisya.....

dua pengalaman yg berbeza....tapi kasih sayang aku xpenah berubah walau sedetik untuk setiap puteri hati aku....aku akan bahagikan kasih sayang aku seadilnya....dua2 puteri aku mmg berada dalam carta teratas dihatiku....

mama sgt2 sygkan anak2 mama.....moga tiada siapa yang dapat memisahkan kite....kecuali ketentuan Allah.....

untuk mak......a.k.a makcik mon....i lap u sooooo much....kasih sayang mak.....pengorbanan mak mengandungkan...melahirkan dan membesarkan adik sgt2 xternilai.....adik amat hargai sumenye kerana adik juga telah menjadi mama sekarang.....to my mother in law....mummy...thanks for being such a wonderful mother in law.....jujurnya ina masih cuba untuk mencari 'kimia' antara kite....thanks sbb melahirkan anak yg comel untuk dijadikan suami ina.....hahahahaha.....

to all mummies.....jagala amanat Allah ni sama2...bukan sume wanita berpeluang untuk menjadi ibu....bukan sume bernasib baik seperti kite......mari kite berdoa semoga kite mampu mendidik anak2 kite supaya menjadi insan yg berguna suatu hari nanti...di dunia dan di akhirat.....Amin.....

1 comment :

SHIMA said...

selamat hari ibu utk kak eyna...
semoga kehidupan semakin ceria dgn adanya 2org cahayamata...

:: Track je ::