Sunday, January 24, 2010

:: its mine okeyyyyyyyyyyy ::

ni bab yg paling sensitif dalam hidup aku....ANAK......dh la smlm aku kene komen mcm2......bukan aku nak bukak pekung didada....tp rasenye tahap srkg ni makin melampau....geramnya aku bile dengan sesuka hati je nak amik anak aku bila adik die dh kuar....aku masih mampu dan boleh jaga anak aku.......aku bukan dh xlarat sgt2 nk kerah tenaga utk anak aku......aku heran kenapa wujud manusia mcm ni dlm diri aku......

xterfikir ke die......mak aku boleh jaga 7 orang anak die....membesar dgn sempurna....xpayah nak bg sorang pun kat sape2......mak aku tetap bantu abah carik rezeki utk keluarga....xde masalah pun.......aku msk gak universiti.....xde lak kami sume hidup melarat......

tolong la jgn memandai nak decide itu dan ini utk keluarga aku.........biar aku mati dulu baru korang leh berangan nak amik anak aku.......anak aku anugerah aku.....amanat Allah kepada aku........aku rela mati....aku rela bersusah payah utk anak2 aku....klu dulu sblm alisya kuar dh berebut2 nak amik die....dgn alasan kami xmampu.....skrg ni nk amik alisya sbb alasannya aku dah nak ade anak baru.....

walau 10 org anak aku berderet....xkan sekali aku pisahkan anak2 aku.....xakan.....tolong faham......itu hak aku sampai akhirat...............

3 comments :

Ain said...

akak, ain pun lalui mcm yg akak rasa.. ada org pertikaikan cr ain jg anak, yg plg x tahan, dia ckp ain x pandai jg anak, x pandai bg anak makan.. sebabnyer bdn ahnaf x naik2.. mmg rs nk tampar je mulut, tp sebabkn hormat, thn je.. bab anak klu org usik, mmg ain pun x leh thn.. sbrla kak..yg pntg, anak kita tau kita dah jg dia sebaik mungkin.. pedulikan kata2 org luar..

eyna said...

tu la...mmg geram kan....sakit gile hati ni.....sungguh xreti hormat perasaan org lain.....perasaan seorang ibu.......xfaham mcm mane org mcm ni leh wujud....selama ni mmg akak sabar je....ni rasenye dh over limit....

razucute said...

heran ader jgk org camni...nak ambik anak org pulak srh die la beranak sendiri la. tapi biar aper org kater dan mengeji kita yang pasti kiter kener jaga anak kite dgn baik cukup makan, kasih sayang, pelajaran yang secukupnyer itu yang utama.

:: Track je ::