Tuesday, January 12, 2010

:: Alisya di nurseri ::

td g visit alisya kat school die.....nk tlg letakkan ubat....takut2 die melalak bile teacher die letakkan ubat......terkejutnya aku...sungguh berlainan....xde suara pun yg kuar masa aku letak ubat tu.....klu kat umah dh mcm nk kene dera bile time nk letak oral gel tu.......

mase aku dtg die baru bangun....baru nk mandi....aduuuiiii...rase mcm xnak blk....nk ddk sane jaga anak aku sekali.....dh berapa hari ngn die still xpuas......mulut die mcm dh ok....baru aku kenal budak2 dlm class die....ade kwn die nama DINA...rupanya dengan Dina die suka main tepuk2 tido.......memula die tepuk Dina pastu Dina lak tepuk die.......dan mengejutkan Dina pun kene ulser mcm die....tapi Dina baru lg kena.......but still mampu tersenyum....bwk alisya g jalan2 jap.....sblm msk opis blk hntr die blk.....n ok.......n now aku rindu die....xsabar nk tgu pkl 5.30....nk jumpa die....smlm kurang dh renggek die...mungkin ulser dh kurang ckit.....

sebenarnya aku baru menjadi follower utk 1 blog ni......aku cedok linknya dr blog Mama Hadif...sedih teramat....aku baca time org sume dh blk....time tunggu hubby aku dtg jemput.....1st time baca menitik air mata aku.....luruh hati aku....sbg seorang ibu aku tersangat faham perasaan ummi die time tu....sedih dan menyayat hati....sesungguhnya aku bertuah kerana mampu menjaga anak aku hingga kini.....n next month adalah birthday alisya yg ke 2....pejam celik je anak aku dh kian membesar.....semakin bijak dan ceria....

InsyaAllah aku akan jaga amanat Allah ni sebaik mungkin......aku akan menjaga setiap amanah yg diberi dengan baik.....moga semuanya selamat dan baik2 saje......aku blm cukup kuat utk berhadapan dengan situasi yg dilalui oleh ibu tabah tu.........sbb aku terlalu sygkan anak aku...teramat sgt........

n anak dalam ni makin ligat....xkira la nak keluar cara mana....aku tetap doakan yg terbaik untuk setiap anak aku....begitu kasih seorang ibu....baru aku faham.....pengorbanan mak aku membesarkan aku.....menjaga aku.....aku sgt2 hargai smpi bile2....terima kasih makkkkkkk.........

2 comments :

Rizziela said...

alisya dah serasilah tu..alhamdullilah...

akak tau iena baca link yg mana...memang menitis air mata bacakan? betapa kuatnya umi dia...

eyna said...

tu la kak....eyna bg kwn eyna bace....die pun nangis....sedih sgt....

:: Track je ::