Thursday, December 10, 2009

:: Songsang Lagi ::


kelmarin dan semalam aku g checkup lagi untuk bby dlm perut ni......berat turun lak...so next 2 weeks kene la aku menimbang balik.....kene lecture ckit ngn nurse sbb berat xnaik....huhuh....aku mmg xblh mkn...xde selera.....ditambah lak aku kene selsema...lagi le....kalsium lak xckp....kaki aku mcm nk putus bile berjalan....makan lak klu lama sgt mengunyah leh cramp muka ni.....huh sungguh mencabar kali ni kan....

smlm aku g annur lak...sbb aku xrase sgt pergerakkan bby...plus perut aku sakit sangat...mcm ade yg xkene....rupanya mmg xkene la....anak aku songsang lagi.....hurm kenapa ek.....doc gomen penah bagi tau aku....klu songsang lagi kali ni mungkin ade masalah ngn rahim aku....so aku xtau la nk buat mcm mane....niat dihati mmg nk bersalin normal.....hubby aku xkisah memana2 asalkan aku ngn bby selamat....mungkin ade hikmah kot untuk semua ni....ptt le aku rase sakit lain mcm....bby pun suke berenang2 kat bawah ni je.....mcm kakaknya dulu....rupanya kes yg sama......so bile doc ckp smlm mmg hilang harapan aku nk bersalin normal...skrg dok sibuk nk mencari tarikh.....kalau dapat bersalin normal dan bby ni nk berpusing mmg seribu rahmat bagi aku....mmg aku teringin sgt rase sakitnya mcm mane....sbb ramai yg aku dengar sakit yang teramat.....

so berat bby mmg ade inprovement.....770gram...besar dh anak mama......huhuhuh..xpe le...ptt le xbyk bergerak...limited space okey.....huhuhuhu....aku doakan anak aku ni nak le turun.....and for this time....aku xnak buat ECV lagi....sakit n kesian bby dlm ni...ckp le pengalaman ngn alisya hari tu........

so doakan untuk aku sekali ye kawan2......aku cuma nakkan yg terbaik untuk anak2 aku....aku rela berkorban apa saja untuk anak2 aku...AMIN.....

5 comments :

Chor Ayu said...

adoii..syahdnye baca entry nih..sgt2 la touching..gini le kasih syg ibu kt anak..

ya sgt la sakit eyna..tp sakit epi ka hape tak rasa langsung..yg rasa perut memulas bagai nk terbacut pinggang n kaki..eheheh..

Ieda said...

InsyaAllah ada masa lagi dia nak pusing...mudah2an dapat ina beraslin normal..sbb kate org 2 kali c-zer ni menakutkan la

~: T :~ said...

ye ke eyna, tp jgn riso..ade byk mase lg ni, InsyaAllah baby pusing dlm waktu terdekat ni...jgn riso sgt yea..

s.h.a.d.h.i.a said...

betul cakap ayu tu, sakit perot tmcm nak baling katil kuar tingkap... aaaaa... tp kat vagina tak sakit pon.. time doc wat episotomi pun tak rasa... dalam pantang baru sakit... ekekeke..

cakap ieda pon betul, mungkin nanti2 bb eyna pusing balik.. i.allah... :)

ummiirfan said...

InsyaAllah eyna.. lama2 bb tu pusing balik.. dia syok main pusing2 lam tuh...

:: Track je ::