Thursday, September 17, 2009

Mekacih ye Kengkawan

Salam Syawal....cewah.....aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada teman2 yang sudi menyediakan kad2 raya yang cantik2 dan menarik untuk digantungkan kat dlm blog aku ni......akan aku lampirkan sepanjang syawal tanda penghargaan aku pada korang sume yang memerah keringat dan otak utk menyiapkan kad yg amat kretip....huhuhuhuhuhuh.....

sape2 yg nk bg aku kad lagi.....sila2 la...dari aku xde kad......MALAS ckit tahun ni.......aku hanya ada ucapan untuk korang dan sikit pantun untuk rakan2 aku yg aku sayangi........

Sedap sungguh muffin kak ejja
Makan bersama ayam kak ti
Kukirim pantun untuk semua
Buat tatapan teman yang disayangi

Dari Kota Damansara noy berjalan
Nak meronda sambil berkenalan
Bile jumpa jangan lupa bersalaman
Tanda diri sentiasa dalam ingatan

Kak Zalina kematu menanti diriku
Tak sampai2 dah berejam menunggu
Masih tersimpan didalam hatiku
Maafkan aku wahai kakak ku

Kak yatie semakin berseri
Ditambah pulak jejaka handsome disisi
Kita bertemu hanya sesekali
Masih melekat rindu dihati

Pergi berbuka di umah kak Liza
Bertemu dengan mak buyong Ida
Gembira hati tidak terhingga
Mendapat teman sehati sejiwa

Ahnaf terdiam tidak terkata
Saat alisya sebat hartanya
Andai ada tersilap kata
Maaf diminta dari semua

Sempoi sungguh ummi munira
Memangku rayyan diatas riba
Bila la kita nak meronda-ronda
Gosip2 cite pasal karma

Si manis ain maintain sentiasa
Kurus melidi macam anak dara
Kalau ada ter makan ke apa
Halalkan semua semasa kita bersua

Ieda gembira beraya bertiga
Arissa manis pandai bergaya
Walau xdpt jumpa dihari raya
Pasti bersua jika ada masa

Nae da bomb mmg sempoi gila
Terpecah perut bile baca blognya
Walau kite xpernah bersua
Maapkan kita kalau tersilap kata

Cik Ayu belum ku kenal sepenuhnya
Tetap menjadi peminat blognya
Walau kita xserapat mana
Takut2 ade terusik kata

Panjang berjela pantun direka
Nak termuntah pulak korang membaca
Senang kata dari kita
Maapkan je la kalau ada tersilap kata....

wakakakaka......terima la pantun2 dari aku....on the spot aku reka...mmg melalut gile.....so kepada teman2 yg tiada dlm pantun aku ni bukan aku xsyg korang..........saaaaaaaayyyyyyyyaaaaannngggg sgt.......kesimpulan tetap 1..........Maapkan aku kalau aku ade silap cakap ke ape...ter typo ke.....termakan ke...terminum minuman korang.....halakan ye...nanti boyot lak perut aku ni........

dengan ini saya perintah mohor2 besar Diraja....mengishtiharkan bahawa Hari raya Aidil Fitri jatuh pada.............................yeah....yeah...yeah.....dah raya.....


SELAMAT HARI RAYA RAYA AIDILFITRI...MAAF ZAHIR DAN BATIN.......MEMANDU DENGAN SELAMAT....JANGAN TERGOPOH GAPAH...........INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG K.............

5 comments :

Ain said...

wakakkaka.. lawak la pantun akak, kretip sungguh..ain gantung pantun akak jela k..syok lak baca..

Chor Ayu said...

horaaayyyy..nama ayu pung adesss...ekeke..igt tarak dh td...sile2 ambik kad kat blog ayu..ehehee... entry kad spesel order buat semua..

MuNiRa @ uMMi RaYYaN said...

hehehehe... x rajin wat kad... rajin reka pantun... hihihihi...

time kasih.. time kasih...
nak bergusip? leh je...
meh akak gi beraya mlm raya tu...
bile kite nak tuka susu ni...

Ieda said...

ieda pun nak gantung pantun eyna kat blog...kelakar tp rasa mcm syahdu plak bila masuk raya bertiga...huhuu sensitif betul ieda skerang

Anonymous said...

eyna..
best pantun hang....hihihi....

thanks... :-)

:: Track je ::