Tuesday, June 9, 2009

+== HaRimaU MaTi TinGGal Kan BelAng.....Ko PEgi TinGGalKan Ape?...==+

huh...pepatah melayu ade kate....harimau mati tinggalkan belang....manusia mati tinggalkan nama....tp klu ade sejenis manusia yg dh mati bg aku pegi meninggalkan taik mcm mane?....ntah le......hari2 ade je maklumat yg aku dgr psl die....baik dr HR atau mane2 dak dprtment lain.....menyakitkan hati sbb sume cite lbh kurang same....fitnah yg dilemparkan tanpa menilai kekurangan diri sendiri.....

sume cerita seolah-olah manusia disekeliling die bersalah...berdosa besar buat die...padahal...die le yg merosakkan diri dan hatinya sendiri....dan terus terpendam menjadi nanah yg busuk dlm hati die...

kononnye pg sbb ade yg lbh baik...tp rupanya xtahan....bile aku tanya berpuluh kali sbb aku?.....dengan penuh naif....its not because of me....huh lega sbb aku jenis xreti menyimpan...alih2 hari ni aku dpt berita angin sepoi-sepoi bahasa....die pg sbb xtahan.....dan yg pasti mmg ade cerita karut yg die sebarkan.....aku pasrah....

betapa ceteknye pemikiran manusia yg selalu berfikiran negative.....manusia dikeliling die pn die pandang negative.....dan sume kata-kata die adalah positive...sbb hanya die yg pandai dlm membina ayat-ayat manis.....bg die hanya die yg teraniaya....tanpa berfikir kenapa org lain buat die mcm tu...klu takat aku sorang xpe....ni ramai org yg kenal die layan die mcm tu.....tp yg mendapat taik hanya la aku....dan yg menjadi tumpuan die adalah lelaki yg mudah terpengaruh ngn kata-kata lembut pompuan mcm die....

betul le org kate....diam xsemestinye lembut...bising x semestinye kasar......lembut xsemestinye suci dan kasar xsemestinya busuk.....aku lebih rela menjadi manusia yg xhipokrit dan bertopeng disebalik keayuan wajah dan kelembutan tutur kata....aku rela menjadi diri aku...tanpa perlu mengaibkan manusia lain dgn cerita-cerita fitnah dan nista....susah menjadi manusia yg terlalu transparent ni....susah sbb selalu disalah anggap....padahal org yg telus ni lbh baik sbb mmg xde perasaan busuk yg terselindung disebalik percakapannya......pinjam blk kata-kata Nabil.....LU PIKIR LA SENDIRI......

No comments :

:: Track je ::