Monday, May 11, 2009

~ sElaMaT hAri MAMA,IBU,MAK,UMI...dan seangkatan ~


salam sume....pepagi ni aku nk ucapkan SELAMAT HARI IBU kepada sume ibu di dunia ni.....dan pada diri aku sendiri....i'm happy being a mother of my princess.......dan aku juga bertuah mempunyai ibu sebaik mak aku...yang memahami dan menyanyangi aku sepenuh hati aku.......

bila aku dah menjadi ibu baru aku rase mcm mane usaha nak besarkan anak...mcm mane mak aku jaga aku....melayan kerenah aku yg kdg2 xbtul tu.....aku ni mmg antara anak yg degil....tp aku la anak yg paling ringan tulang...aku xsanggup tgk mak aku susah.....aku nk bantu die.....die la mak aku dunia dan akhirat......aku jugak le anak yg paling banyak songel....nak melekat je ngn mak aku mcm belangkas......aku xbyk melawan mak aku.....walaupun aku degil...bile mak aku marah aku diam......tambahan lak skrg ni bile dh jd mama pada alisya...aku semakin menghormati mak aku....mak aku dah berjaya membesarkan semua anaknya...7 org tu....walaupun sume bukan bekerjaya besar....doktor atau engineer.....tp die tetap mendidik anak2 nye dengan baik....

tak lupa juga pada my lovely mother in law....walaupun aku baru mengenalinya...aku akan cuba untuk lebih kenal dan memahami dirinya.....walaupun mertua die tetap mak aku...dan aku harus hormati die....die yg membesarkan suami aku selama ni.....dan aku mmg menyayanginye seadanya.....aku harap dapat menjadi menantu yg lebih baik dan memahami.....aku pn kadang2 sukar utk difahami.......
pada kawan-kawan aku....ieda,nae,ain, kak munira, kak yati, kak ejja,kak T,yannie,kak liza,future mum iedasara,kak fie, ila, isya..kak linda...kak zarina..lawrence.....kak b, kak ina....kak yong dan semua ibu2 yg aku kenal (yg tertulis namanya..maaf ye)....SELAMAT MENJADI IBU YG LEBIH BAIK......aku masih baru belajar dlm mendidik anak2 aku...aku harap aku berjaya mendidik anak aku menjadi manusia yg mulia di dunia dan akhirat......semoga aku lebih tabah dan sabar melayan kerenah anak2 aku nti...aku naaaaakkkkk raaammmaaiii anak.....aku xnak sunyi nti.....aku nak menjadi ibu yg berjaya dan anak serta menantu yg baik.....
Mak n Mummy....i love u two.....May Allah bless you....n give u a better health and wealth......aku sayang sangat pada kamu....cewah...hehehehehehe...




No comments :

:: Track je ::