Wednesday, May 6, 2009

"= jAhAt Ke AKu ?????? ="

hurm...aku asyik terfikir...jahat ke aku...aku terlalu transparent dan telus...tp bukan bendul...aku bukan ape....aku ni terlalu nk berpegang pada pendirian aku....anti hipokrit and plastic...aku kalau jumpa org mcm ni...mmg kenyang le manusia kene semburan beracun aku...tp aku lepas tu ok...xde simpan dalam hati....

al-kisahnya mcm ni...aku kire mcm ade menyimpan sesuatu perasaan yg aneh dan ganjil mengenai seorang kenalan aku ni....masalahnya bukan aku sorang je ade perasaan tu.....ramai lg makhluk Allah disekeliling aku merasakan yang same...so maksudnye skrg ni bukan le aku ni yg ganjil kan.....

mmg pelik manusia sorang ni....aku pn xreti nk mulakan mcm mane sifat die ni mcm mane...aku faham xde manusia yg sempurna tp tlg le bg kes die ni.....susah nk cari cantik dlm diri die.....muka mmg innocent...xbersalah...suci dan murni.......kire leh dpt Logo Halal dr JAKIM untuk muka org yg bersalah....tp dalam hati tgk...busuk mengalahkan longkang....huhuhuhu...aku jumpa org mcm ni le aku terpaksa melaserkan mulut aku yg dh berinsurans ETIQA ni...hehehehehe....bile semakin lama aku kenal..semakin menyakitkan perangai die.....begitu jugala kawan2 aku yg lain...sume rimas dgn die.....

penah aku tanya hubby aku psl pangai die ni...melampau ke x....n best answer from my hubby is.....she is toooo much....huhuhuhuhu....comment pedas dr suami kesayangan aku.....pendek cite die ni mmg xleh tgk org lbh...perasan cantik...sume kwn2 kene dgr kate die...sume jantan akan tergila kat die....perasan bagus....perasan cantik...perasan kaya....(wah statement aku mmg membunuh)..suke xukur baju sblm nk pakai.....nk berbelanja lbh tp xckp lak.....

nmpk mmg xsuka berborak....diam je...tp dlm hati Allah je tau...sume pompuan yg blm kawen adalah pesaing die...klu tgk couple yg xsecocok sume kene ngata.....bagaikan die plg cantik di abad ini....tp sbnrnya die klu tgk org lbh ckit...bercakap ngn laki mulala die marah....depress....huhuhuh

susah aku nk cite lanjut pasal die...aku mmg kene luahkan kat sini.....mungkin ye aku jahat...mulut xreti nk cover...tp sume ni sbg pertahanan diri....utk tidak membiarkan org terus menindas dan pijak kepala kite....sabar pasti ada batasnya...aku mmg jenis transparent...lepas aku ckp...mmg aku xsimpan dlm hati...tp klu benda berulang mmg kene la lepas tu....tmbh lak klu bab dh berjanji not to do it again......tetiba lak nti...oooppsss i did it again......ish alergik akak nyah...xkuasa....

korang rase better utk jd org yg laser tp xde simpan pape dlm hati...or org yg nmpk suci murni mcm minyak Seri Murni tp hati busuk....so korang fikir le sendiri...setiap manusia di muka bumi ni xsempurna begitu jugak aku....tp bab kate nae.....xde sape yg perfect tp aku perfect dengan cara aku sendiri...kunci sumenya adalah perasaan dan rase syukur dengan apa yg ade sbb dlm kite susah2 ade lg org yg lbh susah...so jage le apa yg ade depan mata dr kite kejar sesuatu yg xpasti......

No comments :

:: Track je ::