Wednesday, May 13, 2009

.: Diam-diam ubi berisi :.

pepatah melayu mengatakan diam2 ubi berisi....mmg betul berisi le pn...isi ngan perasaan dengki dan hati yg busuk......org kate jgn menilai dengan hanya melihat rupa...kecantikan luaran xsemestinye seiring ngn dalaman.....aku semakin alergik skrg ni ngn manusia spesis ni....hurm aku sendiri xpasti dan mengerti....

smlm terjawabnya segala persoalan yang tersimpul selama ni...alhamdullilah menurut manusia yg berkenaan its not because a man......klu psl jantan aduh malunye....but because of other things....aku try to clarify dan jd judge for them...as far as i concern....aku mmg xnak menyebelahi sesapa...especially that innocent ppl.....huh...aku kesian bangat kat die....and the other side...aku ngn sorang lg mayb mcm ade persamaan....friendly.....but mayb klu ade org slh anggap benda jd lain......

but aku mmg terkjut badak bile budak innocent tu buat statement yg berbelit....i noe her....n aku sendiri penah terkena ngn die....now she's trying to influent other ppl to join her n mayb ade gak spekulasi yg buruk psl aku dan pihak yg lg 1.....kami hanya berserah....the truth will reveal later....xskrg nti2 kan....aku pn xtau nape aku sedikit alergik ngn die...bukan aku termakan kata2 sesapa....tp aku xleh terima setiap tipu helah die.....menjengkelkan.....dgn dikap die yg ala2 sopan....tp tuhan je yg tau hati die mcm mane.....susah diungkapkan kat sini setiap pangai die...hanya org yg penah bersama dan terkena akan faham maksud yg tersirat didalam penulisan aku ni..........

aku xnak campurkan hal peribadi dan kerja.....dont want....dan aku berjaya....be profesional....aku mmg happy berada kat sini dan ini dugaan pertama aku.....tp aku kesian dengan pihak yg lg 1 bile ade cerita yg mengaibkan die......dh la member xreti nk raih simpati mcm budak innocent tu....mungkin xbyk tp ade gak tuduhan melampau yg dilemparkan pd budak tu....si innocent tu pandai meraih simpati...itu kelebihan die.....and die happy bile manusia lain simpati pd die.....

bg aku for those yg xtau cite sbnrnya dont just judge other side berdasarkan cerita budak innocent tu...aku bukan kepoh.....tp aku xnak manusia yg btul2 innocent menjadi mangsa....manusia yg hipokrit dan xde perasaan bersalah walau sekecik zarah.....bg die yg betul hanya dipihak die...yg teraniaya hanya die....org lain sume kejam dan hina.....

salah ke aku menjadi manusia yg transparent dan telus....xsimpan pape didalam hati....huh dunia oh dunia...aku sendiri xfaham.....pada sesapa yg berkenaan aku mintak maaf dari hujung rambut ke hujung kaki...bukan niat aku memburukkan sesapa....dan aku hanya ingin menjernihkan keadaan yg keruh...bagaikan retak menanti belah.....aku nk korang mcm dulu....tp blh ke hati yg terguris pulih dgn sekelip mata.........pada pihak innocent tu aku doakan ko jumpa la mane silap yg ade dlm diri ko...selama ni sume org sekeliling kene jage dan dgr masalah ko.....tp aku sedikit pn xpenah nk amik kire perasaan org.....bagi pihak yg btul2 teraniaya....byk bersabar...kebenaran aku muncul juga nti...sepertimana skrg.....bukan kite je nmpk.....org lain pn ade berkata2.....pd yg belum tau...jgn termakan pujuk rayu.....bile dh terkena menyesal xsdh nti....fikir2kan dan selamat beramal................

No comments :

:: Track je ::