Wednesday, March 25, 2009

Bila perempuan sering dipermainkan.....

Sekarang ni aku tengok dah macam lumrah dunia perempuan sering dipermainkan...samada secara terang atau tak.....kenapa aku cakap mcm ni......kebetulan seorang kenalan aku baru je terkena.....kesian pun ade aku tengok die......sayang bagai nak rak ngn laki tu...tup tup die dah lak bertunang...dan paling menyedihkan kalau la belum kantoi lagi laki tu still diam smpi la die nye hari perkahwinan........

ish...ish...ish......kalau mcm ni nak salahkan siapa?...salah member aku ke?lelaki keparat tu ke?atau tunang die ke?....sekarang ni kes ni melibatkan 3 pihak.....dan dua darinya perempuan......kalau kite fikir logik yang menjadi mangsa is perempuan la....lelaki dengan penuh gembira dan bangga kenekan tunang ngn girlfriend die.......

sekarang ni leh lak buat macam sengal...macam xberdosa....buat xtau je......biarkan sume dalam delima......mmg senang kan hidup lelaki mcm ni......bile la orang perempuan buat mcm tu dituduh murahan la.......xde nilai la.......tp kalau lelaki lak?.....bukan nye aku buat penilaian berat sebelah...tapi aku tengok ade ketidakseimbangan nye kat situ........

mmg aku xgalakkan perempuan menjaja diri mcm lelaki keparat tu........tp dlm mase yang same..kenapa lelaki xblh nak jujur dalam sesuatu perhubungan...die xfikir ke benda tu akan datang balik pada die satu hari nanti sbg balasan.....

nasihat aku.......kenela pepandai menilai lelaki ni....biar kite tgk diri die sbnrnya dr die bersifat hipokrit...plastik.....mmg lelaki susah dijangka......tp kite boleh menilai......dalam sesuatu perhubungan biar die menjadi diri die dan kite menjadi diri kite....bile kite cuba menjadi orang lain dan die pn macam tu...mmg susah nk develop relationship tu.....setiap pasangan kene terima kekurangan dan kelebihan masing-masing.....bukan ke bile kite berpasangan kite ni akan saling melengkapi.....

fikir-fikirkan dan renungkan bersama k................adiossss.....

No comments :

:: Track je ::